kroontjes voor Crohn

Drie maanden voor Koningsdag 2023 begonnen drie artsen, Jarmila van der Bilt, Carla Marres en Liesbeth Munster (tevens oprichters van stichting GUTS) een actie om geld op te halen voor onderzoek naar de vroegsignalering van de ziekte van Crohn: #kroontjesvoorcrohn.

Gedurende deze maanden werden in samenwerking met Crohn en Colitis NL door heel Nederland mensen aangespoord een ludieke actie te bedenken om geld in te zamelen. Zo werden o.a. cupcakes gebakken, oude spullen verkocht, kroontjes geknutseld en QR-codes in de kroegen van Amsterdam opgehangen. Ook werd er geschminkt en werden er polaroidfoto’s geschoten. Het resultaat: toegenomen awareness voor inflammatoire darmziekten en een waanzinnig bedrag van €13.166,-! Nogmaals veel dank aan alle donateurs en actievoerders.

Vorige

ITDS Zet stappen voor Stichting GUTS