MAMA’S WERELD

Zwanger of moeder zijn kan soms al best een enorme uitdaging zijn. Laat staan als je dan ook nog eens een chronische darmziekte zoals de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa hebt. Dan is kinderwens, een onbezorgde zwangerschap of het moederschap ineens veel minder vanzelfsprekend. In deze aflevering van mama’s wereld interviewen we Lynn Quanjel, fotomodel en influencer, zij heeft colitis ulcerosa en is (net als presentatrice Sanne) ambassadeur van Stichting GUTS. Lynn werd een paar jaar geleden ineens heel erg ziek en moest plotseling geopereerd worden. Nu is ze hoogzwanger en vertelt ze over wat deze ziekte voor haar als aanstaande moeder betekent.

Jarmila van der Bilt, arts en moeder, is initiatiefnemer van Stichting GUTS. Er is nog veel te weinig aandacht voor deze darmziekten en er is veel geld voor wetenschappelijk onderzoek nodig om het verschil te maken in het leven van de vaak jonge mensen met deze ziekten. Stichting GUTS zamelt geld in voor onderzoek, bijvoorbeeld naar de vroege diagnose en de tijdige behandeling op maat. Stichting GUTS maakt hoop op een langer ziekte vrij leven mogelijk, zodat mensen zoals Lynn weer durven te dromen van een leven.

Wil je meteen impact maken? Doneer!

Vorige

100.000 euro opgehaald!